woensdag 17 mei 2017

"Hartje Zomer"


Bij elke wandeling,
die ik samen met Gootje maak langs de IJssel,
prijs ik me zelf gelukkig dat we hier wonen.


Hier te mogen lopen,
gewoon als een 'alledaags' wandelingetje,
geeft zo'n gelukkig gevoel,
dat is niet te beschrijven.


Er is zoveel te zien,
voor je neus,
dag meneer en mevrouw Eend,
een paar meter verderop het grasland,
en dan de IJssel,
met ginds in de verte,
die mooie eeuwenoude Hanzestad.


En terwijl Gootje,
iets heerlijk 'viezigs' vindt om uitgebreid in te rollen,
geniet ik van alles om me heen.
Het leven van alledag.
Het is net alsof we midden in zo'n oude schoolprent staan van Cornelis Jetses.
Zo bijzonder.


We wandelen weer naar huis,
Gootje denkt vast aan haar ontbijt,
want ze zet er flink de pas in.
En ik?

Ik mijmer,
heerlijk om te wonen midden in een oud stadje,
met alle gezellige drukte,
de prachtige natuur,
het water, het park,
maar ook heel blij
dat we zelf een terras hebben.


Buiten kunnen zitten,


met bloemen om je heen,
in de schaduw toch wat quiltsteekjes maken,...


want ja de hartjes,...

Die zijn gelukkig nog steeds een feestje om te maken.
Zeker nu met het warme weer,
je hebt er niet zo veel voor nodig,


en hup,
 daar is weer zo'n ukkie,...

Op het heetst van de dag,
tja,
dat krijg je met een terras,....
dan droom je van bloemen,...

Dus,
 op het heetst van de dag,
toch naar het tuincentrum rijden,
om van je verjaardagscentjes,
rozen, kamperfoelie,
blauwe regen,
en klimop te kopen.

Vanavond als het wat koeler is,
mogen die de bloembakken in.


We Genieten.

Fijne avond allemaal,
en,



10 opmerkingen:

Unknown zei

It all looks wonderful. Such a cute little friend you have to walk with. Love your terrace and quilt pieces.

Bernadette van gils zei

Heerlijk om zo mooi te wonen. Groot gelijk dat je daar samen van geniet. En hartjes kun je overal maken want je hebt er inderdaad weinig voor nodig.
Geniet van het leven, dat doe ik ook mede door jouw mooie patronen en lieve gebaar 😘
Groetjes
Bernadette

marion anderson zei

Heerlijk mensje. Ik heb lekker meegewandeld ..xxx

Rita zei

Geluksvogel

Klaske zei

Manlief en ik waren vorige week in Kampen, we zijn door jouw stadje gewandeld maar moet zeggen dat jullie daar ook een heel mooi park hebben om te wandelen! En wat een ganzen waren daar!

Wilma Kuin zei

Heerlijk verhaal,..
en stiekem geniet ik weer van je kleine mandjes!!

Quilting Moesje zei

Ik vind t wandelen ook heerlijk iedere dag ;0)
Maar heb geen Ijsel zo mooi als bij jou:0))
Je mandjes staan erg lief bij de echte mand met bloemen!

BezigeBijMirjam zei

Het is heerlijk om bij een rivier te wonen. Daar weet ik alles van! Het liefst zou ik ààn de rivier wonen, maar dat blijft een droom. En dromen zijn heerlijk om te hebben. En ondertussen genieten van al de fijne dingen om je heen. Hoe mooi is en blijft toch jouw mandjesquilt. Lekker werkje de hartjes bij dit warme weer. Fijne dag!

OmaSannie zei

Zo fijn voor je😍 Dan wil ik ook meteen planten kopen maar Bibi sleurt het met dezelfde vaart weer uit grrrr

marijna zei

Wat is het genieten in je hanzestadje en er om heen. Het was ook een prachtige dag. Geniet lekker verder, hoewel het nu best een stuk kouder is.