woensdag 29 november 2017

"TIP"


Goof,
wat voor achtergrondstof wordt er in de Margootje quilt gebruikt?

Soms een lapje met een friemeltje er op.
Maar het gros van de blokken heeft een gewone,
mooie,
witte achtergrond.

Ik hou van wit,
ik vind dat andere kleuren daar zo mooi bij uit komen.


De ene keer heel helder,
de andere keer kwetsbaar en teer.
Maar dat is een kwestie van voorkeur.

De witte stof die ik gebruik,
is ook nog eens heel prettig in prijs.
7 Euro de meter, 
anderhalve meter breed.


Gewoon bij Stegeman in Rouveen,
zo gezellig om daar naar toe te gaan,
maar mocht dat te ver zijn,
nu ook als webwinkel
:o)

En weet je wat,
mocht je niets met wit hebben,
...
...
ja Goof dat kan,
;o)

de stof is verkrijgbaar in allerlei kleuren.

Ik heb 'm in een andere kleur,
als basis gebruikt in de Rowdy Flat Library van Susan Smith,


Help,
die ligt ook al heel lang te roepen,....
;o)

Fijne dag allemaal,
en,


8 opmerkingen:

Unknown zei

Wat ongelofelijk lief en attent de TIP bedankt maar weer lieve Goof.

Bernadette van gils zei

Dankjewel voor de tip. Ik gebruik soms als achtergrond en koop dit bij stoffenwinkel van Gool.
Rouveen is beetje te ver 😀😀😀😀
Groetjes
Bernadette

BezigeBijMirjam zei

Je weet toch Ingrid dat bij bijna alle quiltsters wel een aantal quilts regelmatig roept?! Gelukkig zijn we daarin niet de enige. Maar ook die Rowdy wordt een plaatje. Ik zeg altijd in navolging van Juud, ik begin pas te tellen vanaf 20. Ha, ha! Fijne dag!

erika zei

Oh, Stegeman in Rouveen, een heerlijke winkel! Als we richting Overijssel/Drenthe gaan wil ik daar altijd even langs.

Quilting Moesje zei

Oh ! Wat een fijne tip :o))
Heb al eens gekeken maar toen was het nog geen webwinkel.
Alleen een keer echt naar de winkel geweest in een vakantie :o)

OmaSannie zei

Zucht.. nog steeds nog nooit daar geweest.. In het nieuwe jaar maar eens.... Liefs mijxxx

Lida zei

Ga naar een gewone stoffenwinkel en vraag om lakentjes katoen (wordt gebruikt voor babies) en even wassen voor gebruik en je hebt geweldige stof om als ondergrond te gebruiken. Groetjes
Lida

Joanne zei

Bedankt voor de tip Ingrid!
Ziet er leuk uit! LEuk Nederlandse stofjes!
Volgende keer dat ik ben in de buurt...of misschien via post order?
Het is mooi weer om te handwerken!
fijn weekend!
groetjes,
Joanne